reklama

Pýcha, či pokora?

Poznáte to. Poslušnosť voči autoritám. Pokora,či pýcha? Otázka je jednoduchá. Ale odpoveď? Tú musí nájsť každý sám. Či?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kedysi som sa zasmial nad vtipom o tom, ako istá rehoľná sestra chcela spovedať ľudí. Niekoľko rokov žiadala o povolenie vykonávať sviatosť zmierenia. Naveľa jej kňaž povedal, že otec biskup s tým súhlasí, ale že sa to môže uskutočniť len vtedy, že najprv vyspovedá práve tohoto kňaza. Ona s tým súhlasila. V spovedi jej duchovný otec povedal, že ho veľmi trápi jedna vec a to tá, že už niekoľko rokov sa hrá na to, že bol vysvätený za kňaza. V tom sestra očervenela v tvári, vybehla zo spovedelnice, utekala medzi ostatné sestry a rozkričala sa, že ich kňaz ich všetky vodí za nos. Výsledok bol ten, že sestra skúšku nezložila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V podobnej situácii sa ocitol aj istý človek, ktorý sa rozhodol. Mal na to právo. Sľúbil však poslušnosť voči autorite. Tá mu povedala, že má skončiť vo svojej funkcii a nemá sa k tomu vyjadrovať. No tento človek nevydržal a pri prvej príležitosti sa rozhodol o tomto podľa neho nespravodlivom rozhodnutí prehovoriť pred mnohými ľuďmi.

O niekoľko rokov neskôr sa podobná vec udiala medzi istými ľuďmi a ich autoritou. Aj oni chceli prilákať mnohých na celebritu. Ale ich nadriadený im povedal, že to nemôžu urobiť. A títo ľudia to prijali.

Dnes si kladiem otázku, ako som na tom ja. Pre čo sa rozhodnem?

Martin Šterbák

Martin Šterbák

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Narodil som sa v minulom storočí v inom spoločenskom zriadení. Žil som v štyroch rôznych štátoch, v dvoch rôznych mestách. Od detstva som vyrastal v katolíckej rodine. Som presvedčený, že všetci ľudia sú dobrí. Viem i to, že všetko skončí dobre. Ak sa niečo javí, že má zlý koniec, znamená to len to, že sa to neskončilo.Občas pytliačim za hranicami svojich možností, no len preto, aby som spojil nezlúčiteľné a zlúčil nespojiteľné.No najmä spolu s Pilátom chcem hľadať odpoveď na otázku: "Čo je pravda?" Lebo viem, že len Pravda nás oslobodí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu