reklama

Non serviam!

Prečo sme nepoučiteľní? Prečo túžime po senzáciách? Prečo chceme byť pápežskejší ako pápež? Prečo namiesto Boha chceme človeka?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dlho som rozmýšľal, či sa pustiť aj do článkov tohoto typu. A stále nie som si istý, či je to najlepší nápad. Ale rozhodol som sa o to pokúsiť. No najprv, ako je už zvykom v takmer mojom každom blogu, sa pokúsim začať vtipom: 'Mamka kričí na deti, ktoré sa hrájú vonku: "Luci, Feri, poďte domov!"

Katolícka cirkev od jej založenia je hierarchická. Teda to znamená asi toľko, že ako rozhodne nadriadená osoba, to platí. V katolíckej cirkvi je niečo také, ako apoštolská postupnosť. To platí nielen pre veriacich, ale najmä pre kňazov a biskupov. V kresťanských cirkvách by navyše mala existovať taká cnosť ako pokora.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý má však právo slobodne sa vyjadriť, zaručuje to aj nejeden zákon a nielen na Slovensku. Problémom, či skôr výsadou slobodného vyjadrovania sa, je ale potom to, že toto právo ma každý.

Každý môže povedať: "Nebudem slúžiť!" Avšak ľudia by mali byť za svoje rozhodnutia zodpovedný. 

Inak viete, kto bol prvý, kto povedal práve tento výrok, bol to jeden z vysoko postavených anjelov. Tento anjel, ktorý mal meno Lucifer (nosič svetla), bol tak veľmi pyšný, že odmietol Boha. A neskôr naviedol na to aj prvých ľudí v raji. Potom zistiac, že on padlý anjel už nikdy nebude spasený, závidiac ľuďom, chce všetkých nás presvedčiť o jednom. A to o tom, aby sme spolu s ním kričali: "Nebudem slúžiť!"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže diabol je nesmierne inteligentný, vie sa premiestniť behom najkratšieho možného okamihu, môže vyvolávať zdanie, že vie byť na viacerých miestach naraz. Padlý anjel nie je sám, je veľmi veľa týchto "čertíkov". Veľmi dobre vedia, čo na koho platí. Sú ľudia, ktorí túžia po kariére, po sláve. Iní chcú byť bohatí. Ďalší chcú byť .... Toho je strašne veľa, čo vie diabol použiť proti nám. Najdokonalejší nástroj, ktorý proti nám používa, je ľudská pýcha.

Skúsme však byť viac pokorní, menej posudzovať iných, viac si odpúšťať. Dokážeme to vôbec niekedy? Sami to nedokážeme nikdy. Ale je tu Niekto, kto nám chce pomôcť. Tak spolupracujme s Ním.

Martin Šterbák

Martin Šterbák

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Narodil som sa v minulom storočí v inom spoločenskom zriadení. Žil som v štyroch rôznych štátoch, v dvoch rôznych mestách. Od detstva som vyrastal v katolíckej rodine. Som presvedčený, že všetci ľudia sú dobrí. Viem i to, že všetko skončí dobre. Ak sa niečo javí, že má zlý koniec, znamená to len to, že sa to neskončilo.Občas pytliačim za hranicami svojich možností, no len preto, aby som spojil nezlúčiteľné a zlúčil nespojiteľné.No najmä spolu s Pilátom chcem hľadať odpoveď na otázku: "Čo je pravda?" Lebo viem, že len Pravda nás oslobodí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu