reklama

Peklo neexistuje, či?

Načo sa trápiť? Prečo hovoriť o diablovi? Kvôli čomu žiť čestne?  Začo sa nám treba hanbiť? Ako presvedčiť iných o našej pravde?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Dlho som rozmýšľal, či v tomto blogu mám tiež začať s vtipom. Rozmýšľal som, či sa to vôbec hodí. Vtedy ma napadol takýto: ‘Študent hovorí profesorovi teológie: „Verím len tomu, čomu rozumiem.“ Profesor sa usmial. „Tak potom, vy vlastne neveríte ničomu,“ dodal.’

O existencii pekla sa toho popísalo dosť. Vždy sa však nájdu ľudia, ktorí sú presvedčení o jeho neexistencii. Ľudia, ktorým je jedno, kam po smrti pôjdu. Sú aj takí, ktorí tam priam chcú ísť. Iní zasa tvrdia, že peklo už zažívajú tu na zemi a nič horšie nemôže byť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred niekoľkými týždňami som sa mal možnosť rozprávať s jednou členkou spoločnosti Svedkov Jehovových, ktorá mi tvrdila, že do tejto organizácie vstúpila hlavne preto, lebo ju tam nestrašia peklom. Neviem síce akú náuku majú v danej spoločnosti, ale myslím si, že ak sa držia Svätého písma, tak popierať existenciu pekla nemôžu. V Biblii máme hneď niekoľko dôkazov o existencii pekla (porovn. Ž 9,18 Iz 14,11, Mt 11,23, Lk 12,5 Zj 20,14, Zj 20,15).

Isto peklo nebude vyzerať tak, ako sa o tom aj posmešne niektorí vyjadrujú na adresu kresťanov. Teda, že len kresťania, ktorí skončia v pekle, budú v kotloch. Ostatní si vraj budú užívať život v radovánkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teda v pekle bude určite diabol. O tom, čo tam ešte bude sa môžeme len dohadovať. Iní hovoria,že peklo je stav duše. Keďže však veríme aj v to, že po smrti bude telo vzkriesené, tak môžeme polemizovať o tom, o čom peklo vlastne je. V peklu však bude absentovať Láska.

Niektorí mladí by chceli žiť bez pravidiel. Bolo by to zaujímavé. Naozaj. Tak skúsme si to predstaviť:

‘Školopovinné dieťa by sa ráno zobudilo, ak by sa mu chcelo, To označenie povinné je vlastne hlúposť, lebo ak nie sú pravidlá, nie je ani povinnosť. Dospelý zasa by síce išli do práce, lebo peniaze potrebujú, ale ak sa do práce dopravujú autom, museli by byť veľmi pozorní na cestách. Po návrate domov by sa najedli a keby sa im chcelo išli by spať. No iní, by zasa cez deň spali, aby večer mohli, ako sa hovorí, žiť. A keďže by neboli žiadne pravidlá, tak by boli cez noc takí hluční, že by nedovolili spať ostatným. Ešte čosi, na jedlo si treba dávať pozor, veď nie sú žiadne pravidlá...’

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peklo neexistuje,“ smeje sa diabol...

A ak peklo neexistuje, prečo potom existuje smrť?

Martin Šterbák

Martin Šterbák

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Narodil som sa v minulom storočí v inom spoločenskom zriadení. Žil som v štyroch rôznych štátoch, v dvoch rôznych mestách. Od detstva som vyrastal v katolíckej rodine. Som presvedčený, že všetci ľudia sú dobrí. Viem i to, že všetko skončí dobre. Ak sa niečo javí, že má zlý koniec, znamená to len to, že sa to neskončilo.Občas pytliačim za hranicami svojich možností, no len preto, aby som spojil nezlúčiteľné a zlúčil nespojiteľné.No najmä spolu s Pilátom chcem hľadať odpoveď na otázku: "Čo je pravda?" Lebo viem, že len Pravda nás oslobodí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu