reklama

Odkiaľ som?

Muži sú z Marsu, ženy z Venuše, Majka z Gurunu a ja ani netuším. No podľa všetkého, asi som nie odtiaľto. Iba, že by, hej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Som asi naozaj z inej planéty. Nepatrím sem. Som presvedčený o tom, že ľudia by si mali viac pomáhať a menej na seba nadávať. Možno by som mal naozaj viac dbať na to, čo potrebujem ja, ako na to, čo potrebujú iní.
Asi sa nikdy nenaučím žiť presne podľa pravidiel tohto sveta. Chcem však žiť tak, aby som sa vždy mohol s čistým svedomím pozrieť do zrkadla.Viem, že peniaze hýbu svetom, najviac plačú, že ich nemajú tí, ktorí nevedia čo je to prežiť z niekoľko sto eur mesačne. Minimálna mzda na Slovensku je do 400 €. Priemerný plat do 900 €. Takže, kde vzniká ten rozdiel?
Často sa nadáva na politiku, na náboženstvo, na ekonomiku. Mnohí sú nespokojní s tým, ako žijú. Môžeme povedať, že i oprávnene. Prečo? Isto mnohí prehodnocujú situácie, v ktorých sa nachádzajú. A človek od pririrodzenosti asi nkdy nebude spokojný s tým, čo má.
Jednotlivci hľadajú spásu ako som už spomínal v peniazoch v politikoch, či v náboženstvách. Ale väčšinou nenachádzajú ju. Aby sa však mohli zbaviť pocitu zodpovednosti, hľadajú si svojho obetného baránka. Ten im často dokáže pomôcť. Zdanlivo. Ten vyvolený sa snaží tiež z toho čosi vyťažiť. Ak tam však už nie ie nič, čo sa dá premeniť na zisk, často sa vyhlási za krach. 
Netreba hádzať perly sviniam. Aj tak nepochopia ich hodnotu. Zbytočné je sa trápiť nad prístupom niektorých, ktorí majú na očiach klapky a nedokážu vidieť za obzor. Je však smutné, ak niekto, o kom ste presvedčený, že by mal viac vidieť, ako iní, nevidí. Stále však treba začínať s čistým štítom. Ale asi to tak má byť, že každý hraje s inými kartami. Nakoniec aj tak všetci sa premeníme na prach. Takze prečo už teraz nezačať s bláznovstvom lásky? Veď nič nie je nemožné tým, čo milujú. Či azda existuje nejaká nepreniknuteľná prekážka, ktorá nám zabráni hľadať pravdu? Či pravda vzbudí v iných nenávisť?

Martin Šterbák

Martin Šterbák

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Narodil som sa v minulom storočí v inom spoločenskom zriadení. Žil som v štyroch rôznych štátoch, v dvoch rôznych mestách. Od detstva som vyrastal v katolíckej rodine. Som presvedčený, že všetci ľudia sú dobrí. Viem i to, že všetko skončí dobre. Ak sa niečo javí, že má zlý koniec, znamená to len to, že sa to neskončilo.Občas pytliačim za hranicami svojich možností, no len preto, aby som spojil nezlúčiteľné a zlúčil nespojiteľné.No najmä spolu s Pilátom chcem hľadať odpoveď na otázku: "Čo je pravda?" Lebo viem, že len Pravda nás oslobodí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu