reklama

Stačí to?

Skončili sa majstrovstvá v hokeji. Končia sa mnohé ligové súťaže. Víťazi jednotlivých súťaží sú už takmer známy. Uspokoja sa však len s tohtoročným titulom?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Včera sa skončili Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji 2015. Isto mnohí z nás sledovali posledné zápasy. Bolo naozaj zaujímavé sledovať to, ako jeden tým bez straty bodu vyhral celý turnaj. Určite za povšimnutie stojí aj včerajší posledný zápas. Pozornosť si iste zaslúžia aj ostatní. Vlastne všetci, čo sa tohoto turnaja zúčastnili. No víťaz mohol byť iba jeden. Čo myslíte, na ďalší rok budú majstrami sveta tiež hokejisti, ktorí sú tohtoročnými majstrami?

Včera v Španielsku v 37. kole FC Barcelona de facto vyhrala klubovú súťaž Primera División. Umocnené to bolo určite aj tým, že včera vyhrala na pôde minuloročného majstra. Tak teda FC Barcelona získa svoj 23. titul. Stačí to?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Včera v mnohých farnostiach sa konala Slávnosť prvého svätého prijímania. Mnoho tretiačikov včera po prvý krát v živote prijali telo a krv nášho Pána Ježiša Krista. Sviatosti eucharistie bezprostredne predchádzala Slávnosť prvej svätej spovede, kedy deti mohli zažiť jedinečný pocit Božieho dotyku. Tak dosiahli to, po čom túžili. Stačí to?

Asi už hokejisti, keď vyhrajú Majstrovstvá sveta 2015, sa nemusia ďalej snažiť. Veď už sú majstrami. To im nikto nevezme. Futbalist keď získajô klubový pohár sa pravdepodobne už tiež nemusia namáhať. Predsa sú najlepší v ročníku 2014/2015. Stačí to?

Prvoprijímajúce deti, ktoré boli včera v chráme a prijali eucharistiu, majú výnimočný dar detskej nevinnosti. Ich modlitby majú úžasnú moc. Preto je zarážajúce, že počas minulých rokoch sa po dni, kedy bola slávnosť prvého svätého prijímania, znížil záujem detí o návštevu chrámu. Dokonca je možné aj pozorovať ten jav, že niektorí ľudia po prijatí tejto sviatosti, sa v chráme na liturgickom slávení objavia často až vtedy, keď budú chcieť prijať sviatosť manželstva. Niektorí síce navštevujú liturgie, ale bez toho aby prijali aj Božie telo a krv. A pritom stačí tak málo. Vždy, ak sme si vedomí ťažkého hriechu by sme sa mali dôsledne vyspovedať. Snažme sa chcieť víťaziť stále. Nielen počas veľkých slávností. Človek, ktorý pravidelne si vykonáva dobrú spoveď, bude vždy pre druhých prínosom. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som bol mladší, čítal som takýto príbeh, kde rozprával akýsi človek toto:

"Mal som hlad a smäd a VY ste založili organizáciu s humanitnými cieľmi, kde te o mojom hlade diskutovali. Ďakujem vám za to. Bol som vo väzení a VY ste šli do chrámu, aby ste sa modlili za moje oslobodnie. Ďakujem i za to. Keď som bol chorý, VY ste padli na kolená a ďakovali ste Bohu, že vám dal zdravie. Bol som aj nahý a vtedy ste VY jasne objasnili morálne dôsledky mojej nahoty. Ocitol som sa aj v situácii, kedy som bol bez prístrešia a VY ste mi kázali o bohatstve lásky Božej. Javíte sa byť tak zbožný, tak blízky Bohu, ale ja mám hlad, som stále sám, chorý, väzeň, bez prístrešia. Mrznem."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý deň máme možnosť byť víťazi s Kristom. Či sa uspokojíme len s jednorázovým víťazstvom?

Martin Šterbák

Martin Šterbák

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Narodil som sa v minulom storočí v inom spoločenskom zriadení. Žil som v štyroch rôznych štátoch, v dvoch rôznych mestách. Od detstva som vyrastal v katolíckej rodine. Som presvedčený, že všetci ľudia sú dobrí. Viem i to, že všetko skončí dobre. Ak sa niečo javí, že má zlý koniec, znamená to len to, že sa to neskončilo.Občas pytliačim za hranicami svojich možností, no len preto, aby som spojil nezlúčiteľné a zlúčil nespojiteľné.No najmä spolu s Pilátom chcem hľadať odpoveď na otázku: "Čo je pravda?" Lebo viem, že len Pravda nás oslobodí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu