reklama

Zem na Antarktíde VII.

Pre správnu chronológiu príbehu, začni čítať od začiatku: http://sterbak.blog.sme.sk/c/381700/zem-na-antarktide-i.html.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na lodi lekári, Francois, Natalie a Madelaine bojujú o záchranu Lukášovho života Lukášj e v kritickom stave. Len snímky, ktoré zachytil fotoprístroj nám ukazujú

akou ťažkou cestou sa Lukáš vybral. Fotoprístroj mal Lukáš pripevnený na hlave. Bol to taký malý zázrak techniky. Každú pol hodinu urobil prístroj fotosnímok. Mohol ich urobiť až tridsať. Na nich bolo vidieť cestu chlapcov. Najprv šli spolu na juh. Niečo vyše hodiny. Potom už prístroj nezachytil Jánov tieň. Na ďalších snímkach bola zachytená cesta Lukáša. Raz išiel na východ potom za na juh a na západ. Všetko sme boli schopný zistiť podľa tieňa. Zamysleli sme sa nad 21. obrázkom, na ktorom sme zbadali dieru v jaskynnom výklenku. Lukáš tam musel stáť dlho, lebo ďalší snímok ukazoval to isté. Potom si sadol na kraj jaskyne, keďže ďalšie snímky ukazovali už len stenu výklenku. Zaspal. Ten spánok ho pripravil takmer o život. A o tento život treba teraz aj bojovať. K Lukášovi prišiel aj Milan. Udelil mu posledné pomazanie. Za Lukáša hneď odslúžil liturgiu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom som zvolal poradu. Chcel som sa stretnúť s poručíkmi. Necítil som sa vôbec dobre. Nevedel som si odpustiť svoje rozhodnutie, aby v tú noc ostali bdieť mladí. Nikomu sa ma nepodarilo presvedčiť o tom, že to nie je moja vina. Predsa za toto všetko som mohol ja. Mojím pričinením sa to stalo, hoci som to nebol ja, kto Lukáša voviedol do tohto stavu. Vstal som. Vykročil. No ďaleko som nezašiel. Nohy ma neudržali. Padal som na zem. Padal som rýchlo. Predsa však Gertrúde sa podarilo zachytiť ma. Priskočil k nej Jack. Usadili ma do kresla.

John mal ale iné starosti. Pokúšal sa zobraziť Antarktídu bez ľadu. Prvé pokusy mu nevychádzali. Zavolal si Sergeja, aby mu pomohol. Po dvoch hodinách sa im to podarilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kým Sergej s Johnom pracovali na mape tohto kontinentu Francois, Natalie a Madelaine s úsmevom na tvári vykríkli: „Žije!“

Antarktída
Antarktída (zdroj: Mgr. Martin Šterbák)

Obloha sa zatiahla. Prihnali sa mračná. Prietrž mračien. A všetci sme si kládli otázku: „Koľko dní bude trvať táto búrka? Koľko dní budeme musieť ostať na lodi? Deň, týždeň, či mesiac?“ No odpoveď nevedel nikto.

Pokračovanie: http://sterbak.blog.sme.sk/c/381992/zem-na-antarktide-viii.html.

Martin Šterbák

Martin Šterbák

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Narodil som sa v minulom storočí v inom spoločenskom zriadení. Žil som v štyroch rôznych štátoch, v dvoch rôznych mestách. Od detstva som vyrastal v katolíckej rodine. Som presvedčený, že všetci ľudia sú dobrí. Viem i to, že všetko skončí dobre. Ak sa niečo javí, že má zlý koniec, znamená to len to, že sa to neskončilo.Občas pytliačim za hranicami svojich možností, no len preto, aby som spojil nezlúčiteľné a zlúčil nespojiteľné.No najmä spolu s Pilátom chcem hľadať odpoveď na otázku: "Čo je pravda?" Lebo viem, že len Pravda nás oslobodí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu