reklama

Zem na Antarktíde XVIII.

Pre správnu chronológiu príbehu, začni čítať od začiatku: http://sterbak.blog.sme.sk/c/381700/zem-na-antarktide-i.html.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V tom som začul, ako niekto vykríkol. Vyšiel som von. Zbadám ako niekto prichádza z chodby odkiaľ tuším som prišiel prvýkrát do podzemia aj ja. Muž. Z každej izbietky vyšlo niekoľko ľudí. Muž kráčal po chodbe. Je to ten muž, s ktorým som sedel v ich sieni. Kráčal cez chodbu pomaly a v rukách niesol lampáš. Okolo neho sa v tom zhŕklo mnoho detí, ktoré vybiehali z jednotlivých izbietok. Som zvedavý, čo sa deje a tak som sa teda vybral za nimi. Muž zapaľuje na tejto chodbe nejaké horiace sviece. No v jednotlivých miestnôstkach domorodci, zhasínajú svoje lampáše. Ja kráčam v tomto sprievode ďalej, vďaka čomu, mám možnosť spoznať celú túto chodbu. Po stranách je niekoľko vchodov. Do niektorých z nich aj muž vošiel. Ja som po chvíli išiel za ním, keďže mi nikto v tom nebránil. Tu som zbadal niekoľko postelí, skriniek a iných vecí, ktoré sú potrebné k bývaniu. Vybavujem si slová, ktoré mi boli povedané, že tu býva niekoľko rodín.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po istom čase sa vraciam do svojej izbietky. Sadám si na svoju posteľ a píšem do denníka to, čo som zažil. Pridávam aj obrázok, teda skôr nákres podzemia. Kým si to pamätám.

Podzemie Antarktídy
Podzemie Antarktídy (zdroj: Mgr. Martin Šterbák)

Ako tu tak sedím, prichádzam na to, že musím odísť. Nemôžem tu už byť dlhšie. Som totiž zodpovedný za posádku na našej lodi. Som však unavený. Divné. Som však unavený aj počas tohto svetlého dňa. Prichádzam na to, že možno aj ten muž, chcel ohlásiť príchod noci. Ukladám sa teda na svoju posteľ a usínam.

Niekto prichádza. Je to ten muž, ktorý mi doniesol jedlo aj pred tým. Prináša mi niečo pod zub. Znova sa na mňa usmieva. Chce odísť, no ja ho zastavujem a hovorím mu, že pôjdem preč. Stále sa usmieva, len prikývne a odchádza. Pozbieram si všetky svoje veci z tejto izbietky a vychádzam von. To čo som zbadal, ma dostalo. Celá chodba je plná domorodcov. Všetci sa na mňa usmievajú a zdvíhajú ruku. Ja zdvíham tiež. Prichádzajú ku mne a mlčky mi podávajú ruku. A potom bez slova odchádzajú do svojich príbytkov. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokračovanie: http://sterbak.blog.sme.sk/c/382350/zem-pod-antraktidou-xix.html.

Martin Šterbák

Martin Šterbák

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Narodil som sa v minulom storočí v inom spoločenskom zriadení. Žil som v štyroch rôznych štátoch, v dvoch rôznych mestách. Od detstva som vyrastal v katolíckej rodine. Som presvedčený, že všetci ľudia sú dobrí. Viem i to, že všetko skončí dobre. Ak sa niečo javí, že má zlý koniec, znamená to len to, že sa to neskončilo.Občas pytliačim za hranicami svojich možností, no len preto, aby som spojil nezlúčiteľné a zlúčil nespojiteľné.No najmä spolu s Pilátom chcem hľadať odpoveď na otázku: "Čo je pravda?" Lebo viem, že len Pravda nás oslobodí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu