reklama

Zem pod Antraktídou XIX.

Pre správnu chronológiu príbehu, začni čítať od začiatku: http://sterbak.blog.sme.sk/c/381700/zem-na-antarktide-i.html.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ešte raz som sa rozhliadol a idem smerom k tunelu, ktorý vedie späť na povrch zeme. Zapínam baterku. Chytám sa lana upevneného nado mnou a vyťahujem sa pomaly hore. Teraz som sa dostal aj k našim lanám. Keď sa šplhám hore, na každom z lán si spomínam najprv na Jamesa, Heike, Petra a Natalie. Do očí sa mi tisnú slzy. Za pol hodiny vyliezam zo studne. Chcem si ešte raz pozrieť maľby na stenách.

Nebo
Nebo (zdroj: Mgr. Martin Šterbák)

Na stene, na jednej strane, sú usmievaví ľudia, ktorí sedia pri jednom ohnisku. Opekajú si nad ohniskom na dlhých paliciach ryby a navzájom sa kŕmia.Niektoré detaily sú naozaj prepracované. Ten kto tento výtvor urobil si dal záležať na tom, aby bolo vidieť úsmev a šťastie týchto ľudí. Tí, ktorí chcú, sedia pokojne na kameni. Vidno na tomto obraze aj to, ako sa ľudia na seba pozerajú z láskou. Všetci chcú urobiť šťastným toho druhého.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Peklo
Peklo (zdroj: Mgr. Martin Šterbák)

Otáčam sa teraz na druhú stranu. Tam na stene je zobrazený podobný výjav. Aj na nej je obraz. Sú tu však ľudia smutní a vychudnutí. Snažia sa najesť sami. Snažia si dať do úst palicu, na konci ktorej je ryba. Žiadny z nich však nemá také dlhé ruky, ako je drevený prút. Nikto si nemôže ani odpočinúť na kameni. Pretože ich odhadzujú preč. Nedokážu sa na seba ani pozrieť. Keď sa nad týmto obrazom zamýšľam, mám pocit akoby radšej svoje ryby hodili do ohňa, ako by ich mali dať svojmu susedovi.

Božie  oko
Božie oko (zdroj: Mgr. Martin Šterbák)

A teraz, keď som posvietil baterkou hore na strop, vidím dva trojuholníky so spoločným stredom a uprostred je oko. Chce to síce dosť veľkú predstavivosť, ale nečudujem sa. Veď skala rovná nie je. Výška tejto vstupnej miestnosti, tiež nie je zanedbateľná. Vysoká je možno aj 4 metre. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spomínam na to, ako nad hlavou Heike poletovali netopiere. Ešte raz sa poobzerám okolo seba a odchádzam. Opúšťam jaskyňu. 

Pokračovanie: http://sterbak.blog.sme.sk/c/382357/zem-na-antarktide-xx.html.

Martin Šterbák

Martin Šterbák

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Narodil som sa v minulom storočí v inom spoločenskom zriadení. Žil som v štyroch rôznych štátoch, v dvoch rôznych mestách. Od detstva som vyrastal v katolíckej rodine. Som presvedčený, že všetci ľudia sú dobrí. Viem i to, že všetko skončí dobre. Ak sa niečo javí, že má zlý koniec, znamená to len to, že sa to neskončilo.Občas pytliačim za hranicami svojich možností, no len preto, aby som spojil nezlúčiteľné a zlúčil nespojiteľné.No najmä spolu s Pilátom chcem hľadať odpoveď na otázku: "Čo je pravda?" Lebo viem, že len Pravda nás oslobodí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu