reklama

Pravda, či lož?

V poslednom čase je to asi jedno. Veď všetko sa dá kúpiť. Mnoho vecí zrušiť. A klamať je najľahšie. Aj najhoršie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ktosi múdrejší ako ja už pred dvoma tisícročiami povedal, že On je Pravda. Žiaľ dnes sa s pravdou stretávam na každom kroku. Žiadna z nich, však nedokáže priniesť pokoj. Ak som sa nad tým zamýšľal, svoju pravdu má každý z nás.

V poslednej dobe však pozorujem, že tí, ktorí by mali byť nositeľmi Pravdy, sa často tvária, akoby sa ich tá Pravda nedotkla. A pritom im bolo zverené, aby sa starali o jej šírenie.

V poslednej dobe však dosť často sa stretávam s lžou, ktorú marketingoví mágovia prezliekajú za pravdu. Jedinú, neopakovateľnú, neomylnú a pravdaže najpravdivejšiu. Vtedy sa stáva práve to, že znásilňuje sa tá neklamná lož.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas celej histórie sa ľudia najviac naučili na príbehoch. Nečudo. Veď v nejednej rozprávke sa skrývajú úžasné informácie, ktoré snáď dlhé storočia napísané ani neboli. A tak vieme, že hoci soľ je nad zlato, tak za slaný biely prášok si chlieb nekúpime. Bez soli je však svet nevábny.

Z rôznych príbehoch sa dá dozvedieť často viac vecí zjednodušene. Vo všelijakých podobenstvách sa jednoduchým jazykom dokáže poukázať na to, čo je podstatné a dobré. V piesňach, najmä tých ľudových, sú ukryté nežné lichôtky a neviditeľné poučenia.

Možno sa mi to iba zdá. Niekedy však mám ten pocit, akoby sme chceli pravdu prezliecť do klamstva. Veď aj v jednom krátkom humornom príbehu, či skôr v jednej otázke a jednej odpovedi sa spomína, že či by ste prišli na to, čo by bolo, keby. Ak by prví ľudia boli Číňania, zjedli by hada.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neurážajme sa teda. Neosočujme iných. Netvárme sa, že sme najmúdrejší na svete. Nemajme v sebe lož, lež radšej majme v sebe lásku. A vtedy uvidíme, že všetko sa zmení...

Martin Šterbák

Martin Šterbák

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Narodil som sa v minulom storočí v inom spoločenskom zriadení. Žil som v štyroch rôznych štátoch, v dvoch rôznych mestách. Od detstva som vyrastal v katolíckej rodine. Som presvedčený, že všetci ľudia sú dobrí. Viem i to, že všetko skončí dobre. Ak sa niečo javí, že má zlý koniec, znamená to len to, že sa to neskončilo.Občas pytliačim za hranicami svojich možností, no len preto, aby som spojil nezlúčiteľné a zlúčil nespojiteľné.No najmä spolu s Pilátom chcem hľadať odpoveď na otázku: "Čo je pravda?" Lebo viem, že len Pravda nás oslobodí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu