reklama

Ak je Judáš Iškariotský v nebi, chcem tam byť i ja?

Hierarchia je to, čo niektorým ľuďom prekáža. Poslúchať nariadenia niekoho, je niečo, čo nemusí byť každému po vôli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Hierarchia je užitočná. Prečo? Lebo presne určuje pravidlá. S týmto princípom sa môžeme stretnúť všade. Asi najlepší príklad na to je rodina. Rodičia, otec a matka, sú v hierarchickom postavení nad deťmi. Preto je mylné sa domnievať, že ak budú rodičia jednať s deťmi ako seberovnými, budú vzťahy v rodine lepšie. Rodič určuje pravidlá. S hierarchiou sa môžeme stretnúť i v zamestnaní. Každý zamestnanec sa má riadiť nariadeniami svojho zamestnávateľa.

V spoločnosti však by mal existovať dialóg, v ktorom sa môžu stretnúť nadriadený s podriadeným a môžu si vydiskutovať rôzne pripomienky. V rodine by to mal byť bežný rozhovor medzi rodičmi a deťmi a v práci, by sa mali ľudia stretávať na rôznych poradách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobre. A čo tak Cirkev? Aj tu môžu mať, ba aj majú ľudia rôzne názory. Nemusia to byť ani zasvätené osoby. Veď Cirkev je spoločenstvo veriacich. V katolíckej cirkvi sú to všetci, ktorí boli pokrstení. Nie len kňazi katolíckej cirkvi.

Myslím si preto, že každý má právo povedať svoj názor. Pravdaže s úctou. Tá sa ale neprejavuje výlučne vo vykaní, či tykaní. Ale v postoji srdca a... A lásky.

Počas môjho života som mal možnosť stretnúť sa s niekoľkými kňazmi, biskupmi a aj s jedným pápežom svätým Jánom Pavlom II. (v. r. 2021 som bol aj na liturgii slávnej sv. otcom Františkom) Keďže už miništrujem viac než tri desaťročia, tak som sa stretol i s nejedným chlapcom, ktorý sa stal kňazom katolíckej cirkvi. Či už západného alebo východného rítu (obradu). Teda mal som možnosť stretnúť sa s rímskokatolíckymi, aj gréckokatolíckymi kňazmi. Každý z nich zanechal v mojom živote určitú stopu. Aj napriek tomu, že kňazi sú v cirkevnej hierarchii mojimi pastiermi, predsa si vypočuli názor svojej ovečky a ak sa mýlili, nebáli sa to priznať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Písal som o poslušnosti v hierarchii. Je potrebné ju dodržiavať. Ale existuje výnimka. Nemusím, ba nemal by som poslúchnuť jedine v tom prípade, že viem, že to čo urobím, je porušenie Božieho príkazu.

Byť kňazom je isto nádherné. Ale aj veľmi zodpovedné. Všetko, čo kňaz na kázni povie, sa zapíše, či skôr malo by sa zapísať, do pamäte tých, čo ho počúvajú. Kňaz by mal viesť svojich veriacich do neba. Ako pastier svoje stádo. Aj ja verím, že sa v nebi stretnem so všetkými kňazmi, ktorých som stretol. Modlím sa za nich.

Viete, čo bude v nebi pre mňa najväčšie prekvapenie? Že tam budem ja. Zatiaľ len prosím Boha, aby bol ku mne a ku mojej duši milosrdný. Prosím Nebeského Otca, aby som nedopadol tak, ako starší brat z podobenstva O márnotratnom synovi. Prečo?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Snáď mnohí poznajú toto podobenstvo. Mladší syn opovrhne otcom. Odíde od neho aj s majetkom, ktorý mu láskavý otec dal. No v cudzine syn prehýri majetok. Nakoniec skončí pri sviniach. Hladný. A tak teda sa rozhodne. Pôjde. Hoci ako sluha. Vráti sa k otcovi. Ten ho však prijíma s radosťou a urobí mu hostinu. Starší syn však nie je doma. Keď ale starší syn prichádza k miestu, kde býva, počuje z domu spev. A keď zistí, že sa vrátil jeho brat, odmieta tam ísť.

Tak teda verím. Verím, že mi bude umožnené ísť do neba. A taktiež prosím Boha, aby som neposudzoval nikoho. Lebo po prvom prekvapení, že som v nebi, nastane druhé. Budú tam i tí, ktorí by tam podľa ľudskej logiky nemali byť. A nechcem ostať stáť pred nebeskou bránou a pozerať sa, ako sa zatvárajú predo mnou dvere. A to len kvôli tomu, že je v nebi niekto, o kom som presvedčený, že tam nepatrí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo? Kto môže byť v nebi? Ježiš nikoho neodsúdil. Hoci môžeme namietať: „Kým som bol s nimi, ja som ich zachovával v tvojom mene, ktoré si mi dal. Ochránil som ich a nikto z nich sa nestratil, iba syn zatratenia, aby sa splnilo Písmo.“ (Jn 17,12).

Ježiš však neodsúdil ani Judáša. Nehovorím to len ja. Ak neveríte, zistite si to! Judáša neodsúdila ani Cirkev.

Prosím, nesúďme iných, aby sme neboli súdení. Sám Ježiš na inom mieste hovorí: „Kto z vás je bez hriechu, nech prvý hodí do nej kameň.“ (Jn 8,7)

Boh je Láska. Milosrdný Otec. Má mnoho prekvapení. A tak teda stále verím, že budem prekvapený aj ja. Tým, že budem v nebi. Tým, že budú v nebi aj tí, ktorých naoko svet odsúdil. A prosím Boha ešte o to, aby som v nebi nebol prekvapený tým, že tam nie sú ľudia, o ktorých som bol presvedčený, že ich v nebi stretnem .

Martin Šterbák

Martin Šterbák

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Narodil som sa v minulom storočí v inom spoločenskom zriadení. Žil som v štyroch rôznych štátoch, v dvoch rôznych mestách. Od detstva som vyrastal v katolíckej rodine. Som presvedčený, že všetci ľudia sú dobrí. Viem i to, že všetko skončí dobre. Ak sa niečo javí, že má zlý koniec, znamená to len to, že sa to neskončilo.Občas pytliačim za hranicami svojich možností, no len preto, aby som spojil nezlúčiteľné a zlúčil nespojiteľné.No najmä spolu s Pilátom chcem hľadať odpoveď na otázku: "Čo je pravda?" Lebo viem, že len Pravda nás oslobodí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu