reklama

Záhada hlavolamu? Nie. Výstup na Hincovo pleso vo Vysokých Tatrách.

Poznáte knihu od Jířiho Foglara Záhada hlavolamu? Viete o tom, že 7.9.2017 sa mladí z gréckokatolíckej farnosti Bardejov - Vinbarg zúčastnili výletu do Vysokých Tatier? A ja som si lámal hlavu, ako vyriešiť záhadu. Akú?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Každý človek má nejaký svoj sen. Možno nemožný, či skôr ťažko uskutočniteľný. Ján Tleskač, o ktorom sa môžete dočítať v knihe od Jířiho Foglara Záhada hlavolamu, mal tiež svoj sen. Chcel lietať. Hlavní predstavitelia tohoto príbehu Rýchle šípy sa snažili o vysvetlenie jednotlivých záhad. Najmä dosiahnuť nedosiahnuteľné. Ježka v klietke. A Majster M túžil po sláve a kvôli dosiahnutiu svojho cieľa bol schopný obetovať takmer všetko. Prerátal sa však. Napokon totiž stratil svoj život. Zabudol som ešte na jedného človeka, ktorý v danom príbehu hrá nemalú úlohu. Losna. Chlapec, ktorému Rýchle šípy dôverovali a nesklamali sa v ňom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo to spomínam? Pretože je to príbeh každého z nás. Aj my máme svoje sny. Aj my sa stretávame s nejedným problémom. Aj my sa stretávame s ľuďmi, ktorí sú podobní Majstrovi M. V našom okolí však je aj množstvo tých, ktorí nám chcú pomôcť. Ja mám šťastie práve na takýchto ľudí.

Každý deň je vhodné začať s Niekým, komu na nás záleží. A aj tento deň takto začína. Potom nasadáme do auta a odchádzame do Vysokých Tatier. Za niekoľko desiatok minút zastavujeme na parkovisku pri Popradskom plese neďaleko zastávky TEŽ. A hoci cieľ cesty je známy, predsa zostáva pre mňa záhadou, či sa aj mne podarí dosiahnuť cieľ. Vyriešenie tohoto hlavolamu mi bude lámať hlavu niekoľko hodín.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najprv kráčame modrou. Prichádzame k rázcestí. Tam sa rozhodneme vykročiť po žltej na cestu k symbolickému cintorínu.

Pomník pilota
Pomník pilota (zdroj: Mgr. Martin Šterbák)
Symbolický cintorín pri Popradskom plese
Symbolický cintorín pri Popradskom plese (zdroj: Mgr. Martin Šterbák)

Na ňom je niekoľko pomníkov. Na každom z nich je tabuľa, na ktorej je napísané meno niekoho, kto vo Vysokých Tatrách zahynul. Tam na skale je aj vrtuľa z lietadla, ktoré havarovalo v Tatrách.

Po žltej značke pokračujeme až k Popradskému plesu. Po zelenej ku Chate na Popradskom plese.

muchotrávky
muchotrávky (zdroj: martin)

Trochu si oddýchnuť. Občerstviť sa. Pre niekoho možno i neskoré raňajky. A potom opäť ďalej. Po červenej ku rázcestí, kde sa môžeme vybrať modrou. Tu som zbadal krásne muchotrávky. A keďže aj ja som niekedy pre niekoho možno otrav(e)ný, nenechal som si ujsť možnosť si ich odfotiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ideme ďalej. Vykračujeme už po kameňoch, pod ktorými kde-tu preteká vodička. Duchovný otec, ktorý nás sprevádza, nám hovorí vtip o tom, ako mních prechádzal cez vodu. Ako to dokázal? Vedel, kde sú vo vode koly.

Schody
Schody (zdroj: Mgr. Marin Šterbák)

My narozdiel od človeka v spomínanom vtipe síce o koloch nevieme, ale sú tu kamene a tie na ceste vidíme. A kráčame po nich. Keďže ideme hore, skaly nám slúžia ako schody. Po niekoľkých minútach však sa rozdelíme s tým, že hore sa počkáme, keďže ja idem pomalšie.

vodopád
vodopád (zdroj: Mgr. Martin Šterbák)

Niekedy sa pridŕžam aj konárov stromov. Mám síce dobrú obuv, ale niekoľkokrát sa mi podarí nešťastne dostúpiť na nohu a mám pocit, že ďalej už nemôžem. Verím však, že ak pôjdem ďalej, určite to bude stáť za to. A naozaj. Už niekoľkokrát som prechádzal ponad vodu, no teraz idem priamo cez ňu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Skala
Skala (zdroj: Mgr. Martin Šterbák)

Po niekoľkých minútach stojím pred dosť strmou skalou, ktorá ma možno najviac donúti vyriešiť záhadu môjho hlavolamu. Začínam si lámať hlavu, či dokážem vybrať svojho ježka z klietky a vyjsť hore. Vedomie toho, že hore ma čakajú priatelia, ma však ženie ďalej. A tak hoci pomaly, no predsa kráčam vpred. Až prichádzam k cieľu.

A hoci si uvedomujem, že ma čaká ešte cesta späť, som presvedčený, že to s týmito ľuďmi zvládnem. Záhada hlavolamu je teda vyriešená. 

Martin Šterbák

Martin Šterbák

Bloger 
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Narodil som sa v minulom storočí v inom spoločenskom zriadení. Žil som v štyroch rôznych štátoch, v dvoch rôznych mestách. Od detstva som vyrastal v katolíckej rodine. Som presvedčený, že všetci ľudia sú dobrí. Viem i to, že všetko skončí dobre. Ak sa niečo javí, že má zlý koniec, znamená to len to, že sa to neskončilo.Občas pytliačim za hranicami svojich možností, no len preto, aby som spojil nezlúčiteľné a zlúčil nespojiteľné.No najmä spolu s Pilátom chcem hľadať odpoveď na otázku: "Čo je pravda?" Lebo viem, že len Pravda nás oslobodí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu